کشف انبار بزرگی از عناب کرم زده در کویر متروکه

عناب کرم زده و دانه های آن در طب چینی برای درمان مشکلات خواب رایج مانند بی خوابی استفاده می شود.

آنها حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها، ساپونین ها و پلی ساکاریدها هستند که مطالعات حیوانی نشان می دهد که عناب توانایی عمل به عنوان یک آرام بخش طبیعی را دارد و اثر تسکین دهنده ای بر کل سیستم عصبی دارد.

یک مطالعه در خارج از چین نشان داد که ساپونین موجود در زیزیفوس عناب دارای یک عملکرد آرام بخش و خواب آور موثر است که می تواند برای کمک به خواب استفاده شود.

بنابراین، یک فنجان چای عناب قبل از خواب ممکن است تنها بلیطی برای یک خواب آرام شبانه باشد و به درمان بی خوابی بدون دارو کمک کند.

عناب به دلیل داشتن اثر تسکین دهنده بر ذهن و بدن شناخته شده است. دقیقاً به همین دلیل است.

که آنها به طور سنتی به عنوان یک غذای دارویی طبیعی ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد استرس استفاده می‌شوند. دانه های میوه عناب به طور خاص در کاهش اضطراب در حیوانات نقش دارد.

عصاره دانه عناب دارای اثرات ضد اضطرابی در دوز پایین تر و اثرات آرام بخش در صورت استفاده در دوز بالاتر است.

متأسفانه، در حال حاضر هیچ مطالعه انسانی در مورد اثرات آرام بخش یا کاهش دهنده اضطراب عناب وجود ندارد، اما تحقیقات حیوانی تا به امروز برای پتانسیل عناب به عنوان یک کاهش دهنده استرس طبیعی دلگرم کننده بوده است.

یکی دیگر از مزایای بالقوه حمایت از سلامت شناختی است. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که عناب دارای فعالیت های محافظت کننده عصبی است.

از جمله محافظت از سلول های عصبی در برابر استرس نوروتوکسین، تحریک تمایز عصبی، افزایش بیان عوامل نوروتروفیک، و تقویت حافظه و یادگیری است.

این به دلیل منبع غنی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که در برابر استرس اکسیداتیو که می تواند به مغز آسیب برساند، دفاع می کند.