ژله شکری برای درمان افسردگی توصیه می شود

خوردن ژله شکری ممکن است به افزایش سطح کلاژن و حمایت از خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که مصرف کلاژن به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند و چین و چروک را در شرکت کنندگان کاهش دهد.

با این حال، کارشناسان مطمئن نیستند که مصرف ژلاتین همان اثر را داشته باشد.

ژلاتین حاوی اسید گلوتامیک است که بدن می تواند آن را به گلوتامین تبدیل کند. این ماده ممکن است به منبع مطمئن کمک کند تا پوشش مخاطی سالمی در معده ایجاد کند و به هضم کمک کند.

راه های بیشتری برای بهبود هضم غذا بیاموزید یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که گلیسین، اسید آمینه موجود در ژلاتین، ممکن است به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند تا این وضعیت را مدیریت کنند.

با این حال، برخی از غذاهای مبتنی بر ژلاتین، مانند آب نبات های صمغی، محتوای قند بالایی دارند و بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مناسب نیستند.

ژلاتین حاوی لیزین است که در سلامت عضلات و استخوان ها نقش دارد. این به جذب کلسیم در بدن کمک می کند که به قوی نگه داشتن استخوان ها و جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می کند.

مطالعات مشاهده‌ای محدود، ارتباطی بین دریافت آمینو اسید و افزایش تراکم استخوان پیدا کرده‌اند. علاوه بر این، تحقیقات انجام شده در سال 2017 نشان داد که وقتی موش‌های دارای کمبود منیزیم ژلاتین مصرف می‌کنند، این تأثیر مثبت بر یک جنبه از تراکم استخوان دارد.

با این حال، برای تأیید اینکه آیا خوردن ژلاتین می تواند سلامت استخوان را در انسان بهبود بخشد، تحقیقات بیشتری لازم است.
ژلاتین حاوی سطوح بالایی از اسید آمینه گلیسین است. برخی از مطالعات نشان می دهد که گلیسین ممکن است کیفیت خواب و سایر عملکردهای عصبی را بهبود بخشد.

با این حال، محققان به طور خاص مصرف ژلاتین را برای بهبود خواب توصیه نکردند.

مصرف محصولات مبتنی بر ژلاتین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل ممکن است به کاهش وزن به دلیل پروتئین بالا و محتوای کم کالری ژلاتین کمک کند. پروتئین به افراد کمک می‌کند تا احساس اعتماد کامل داشته باشند و احتمال پرخوری را کاهش دهند.

با این حال، برخی از منابع ژلاتین مانند آب نبات های جویدنی و گل ختمی نیز دارای محتوای قند بالایی هستند. مردم باید از منابع کم قند ژلاتین استفاده کنند، به خصوص اگر کاهش وزن هدف باشد.