پیدا شدن انار درجه یک در تهران که در آن مواد مخدر جاسازی شده بود

انار درجه یک در تهران  می تواند کمی ترسناک باشد. برش یک باز نیاز به دقت دارد. و آیا ارزش این کار را دارند تا همه آن جوانه های کوچک قرمز یاقوتی درونشان را آزاد کنند؟ متخصصان تغذیه اینطور فکر می کنند.

وقتی یک انار را باز می کنید، انبوهی از انارهای قرمز و گرد پیدا می کنید که طعمی شیرین اما ترش دارند. داخل هر ارل یک دانه کوچک وجود دارد. اشکالی ندارد که آریل ها را به طور کامل بخورید یا با آب آن بچسبانید و دانه ها را تف کنید. اما پوست و نواحی سفیدی که به آن غشاء می‌گویند دور تارها را نخورید.

نصف فنجان آریل 72 کالری، 16 گرم کربوهیدرات و سه گرم فیبر دارد. انار همچنین دارای مقدار زیادی فولات، پتاسیم و ویتامین K است.

اصالتاً از ایران و هندوستان، «جواهرات پاییز» که انار نامیده می شود، در واقع توت محسوب می شود. آنها عمدتاً در مدیترانه، خاورمیانه، جنوب آسیا و بخش هایی از آریزونا و کالیفرنیا رشد می کنند. حتی مدت ها پیش، انار با فراوانی، باروری و شانس همراه بود.

اعتقاد بر این است که انار سلامت قلب را تقویت می کند، اگرچه طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، تاکنون تحقیقات در مورد این توت محدود است. کریس اترتون گفت: محتوای آنتی اکسیدانی موجود در انار می تواند به کاهش التهاب و در نتیجه بهبود عروق سالم کمک کند. با این حال، چگونگی تأثیر انار بر بیماری قلبی شناخته شده نیست و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

این اثر حتی با مصرف آب انار در مقادیر مختلف باقی می ماند. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که “ممکن است عاقلانه باشد که این آب میوه را در یک رژیم غذایی سالم برای قلب قرار دهیم.”

قبل از اینکه انار دیوانه شوید، چند احتیاط را در نظر داشته باشیداز آنجایی که می تواند فشار خون را کاهش دهد، کریس اترتون هشدار می دهد که در صورت مصرف داروی فشار خون، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. این دو با هم می توانند فشار خون را بیش از حد کاهش دهند.

همچنین، انار می تواند سرعت تجزیه برخی از داروها توسط کبد را کاهش دهد. این شامل داروهای کاهش دهنده کلسترول مانند استاتین است. انار همچنین ممکن است با وارفارین رقیق کننده خون تداخل داشته باشد و اثر رقیق کنندگی خون را کاهش دهد و احتمال لخته شدن را افزایش دهد. برای ایمنی، قبل از مصرف منظم میوه انار یا آب انار با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.