ورق گالوانیزه کاشان در تهران توسط سگی خانه ای برای خود ساخت

ورق گالوانیزه کاشان در تهران از روش غوطه وری استفاده می کند که به موجب آن فولاد در حمامی از روی مذاب غوطه ور می شود. مدت غوطه ور شدن در حمام ضخامت بدست آمده را تعیین می کند. یک پیوند متالورژیکی بین سطح روی و فولاد تشکیل می شود.

این پیوند تفاوت عمده بین آبکاری الکتریکی و روی غوطه ور گرم را فراهم می کند غوطه وری داغ یک لایه آلیاژ میانی بین روی بسیار خالص و فولاد ایجاد می کند. این لایه میانی مقدار قابل توجهی از محافظت در برابر خوردگی را برای مواد پایه فولادی فراهم می کند.

لایه بیرونی و روی خالص به عنوان یک مانع برای محافظت از فولاد عمل می کند و به فلز رنگ مشخص و ظاهر اسپری می دهد. لایه داخلی یک منطقه انتقالی را فراهم می کند که با عمل قربانی در برابر حمله به فولاد پایه مقاومت می کند.

این فرآیند شامل اجرای یک ورق، صفحه، شکل ساختاری یا شکل ساخته شده در حمام مذاب روی با خلوص بالا است. فلزات کمیاب اضافی در روی مذاب قرار می گیرند تا به شکل گیری کریستال روی روی سطح کمک کنند.

همانطور که فولاد داغ و پوشش داده شده از حمام روی خارج می شود، با هوا منفجر می شود تا روی اضافی از سطح خارج شود. سطح روی با مواد پایه فولادی خنک می شود با سرد شدن سطح، کریستال های روی در سراسر سطح ایجاد می شود.

این مواد اغلب حاوی محتوای سرب هستند. روش‌های دیگری نیز برای ایجاد اسپندل روی مواد گالوانیزه وجود دارد، از جمله استفاده از آنتیموان، یک متالوئید خاکستری براق برای آلیاژ کردن فلزات. با این حال، فولادهای گالوانیزه با آلیاژ آنتیموان معمولاً اندازه فولادهای گالوانیزه سرب دار ندارند.

بیشتر سازندگان ورق گالوانیزه تولید فولاد گالوانیزه با محتوای سرب بالا را که برای ظاهری پر از ضخامت لازم است متوقف کرده اند.