فواید مصرف خلال بادام در دوران بارداری

فواید بادام در دوران بارداری بسیار زیاد است آیا از آنها اطلاع دارید؟ مصرف خلال بادام چه تأثیری روی جنین در حال رشد می تواند داشته باشد؟ توصیه پزشکان در این مورد به مادران باردار چیست؟
بادام به دلیل داشتن فولات و اسید فولیک از نواقص نوزاد جلوگیری کرده و با مصرف بادام سطح فولات مادر و جنین بالا رفته که برای بارداری سالم یک نیاز محسوب می شود.
به دلیل تنوع زیادی که در مصرف خلال بادام وجود دارد مادران باردار می توانند در اکثر غذاها از آن استفاده کرده و مواد مغذی مورد نیاز خود و جنین را دریافت کنند. مصرف روزانه بیست تا بیست و پنج عدد بادام به شما احساس سیری می دهد و یک میان وعده عالی است که هم تناسب اندام را برای شما به ارمغان می آورد و هم به رشد خوب جنین کمک می کند.
آنتی اکسیدان موجود در بادام یک خط دفاعی قوی در بدن مادر و جنین همراهش ایجاد می کند. سعی کنید در این دوران بیشتر از سبزیجات، میوه ها، مغزها و غلات پر فیبر تغذیه کنید.
به گفته پزشکان خوردن حریره بادام بر اعصاب جنین و مادر تأثیر می گذارد همچنین مصرف بادام احتمال آلرژی در نوزاد را کاهش می دهد و به دلیل داشتن کلسیم دندان ها، استخوان ها و سیستم عصبی نوزاد قوی می شود علاوه بر این وجود فیبر در بادام از یبوست را در دوران باردار کاهش می دهد.
منبع: بادام ایرانی