خرمای بم امروز افسردگی را به طور کلی درمان می کند

این درخت که به دلیل آیات فراوان و گفتگوها و نفرین های دینی از منزلت تقدسی برخوردار است، غذای اصلی کشاورزان مزرعه های خود بود، غواصانی که چندین ماه دور از خشکی در اعماق دریا به دنبال مروارید می گشتند.

بادیه نشین های متحرک در بیابان ها در زمستان سرد و در گرمای زیاد در طول سفرهای زمستانی تابستانی خود.

با توجه به مصرف غذای رایج، زندگی مردم در این منطقه حول چند چیز ساده متمرکز بود و روز آنها ممکن است با خوردن خرمای بم امروز همراه با چند غذای اضافی مانند شیر، گوشت و ماهی آغاز و پایان یابد.

حضور زمانی و مکانی خرماها در اقامتگاه ها در شبه جزیره عربستان بسیار زیاد بود و از نظر باستان شناسی در بسیاری از مناطق به خوبی مستند شده بود.

در حال حاضر آمارهای تولید جهانی نشان دهنده علاقه روزافزون به خرما به عنوان یک کالای اقتصادی با بازده مالی خوب است از نظر علمی، محققان نیز با استفاده از رویکردها و روش‌های اخیر، علاقه علمی خود را به مطالعه جنبه‌های مختلف درخت خرما و میوه آن افزایش داده‌اند.

فیتوکمیکال ها، اثرات آنتی اکسیدانی و سلامت میوه های خشک رایج، از جمله خرما، اخیرا مورد بررسی قرار گرفته است خواص آنتی اکسیدانی فنلی و فواید میوه خرما اخیرا مورد بررسی قرار گرفته است بیوشیمی فرآیند رسیدن در خرما به عنوان منبع اصلی تغییرات متابولیکی اخیرا گزارش شده است.

از نظر تغذیه ای، میوه خرما به دلیل محتوای بالای کربوهیدرات های ساده، عمدتاً گلوکز، فروکتوز و ساکارز، انرژی سریع و بالا را فراهم می کند.

آنها همچنین منابع غنی از فیبر و پتاسیم، در میان سایر مواد مغذی هستند. در سال های اخیر، بررسی های متعددی در مورد ویژگی های تغذیه ای خرما انجام شده است ویژگی های بهداشتی و درمانی خرما نیز اخیرا توسط بررسی شده است.

این ویژگی ها شامل فعالیت های ضد سرطانی، ضد التهابی، ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد جهش زا، محافظ گوارشی، محافظت از کبد، محرک ایمنی و محافظت از نفر است.

از این میان، به نظر می‌رسد که خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار مورد توجه است و در حال حاضر، در سطوح مختلف با استفاده از رویکردهای روش‌شناختی مختلف از جمله مطالعات متابولومیک در حال بررسی است.