با خوردن عسل صخره ای در روز نامرئی شوید

به عنوان یک متخصص تغذیه، اغلب از من می پرسند که آیا عسل صخره ای سالم تر از سایر قندها و سایر شیرین کننده های اضافه شده است؟

جواب؟ عسل و شکر هر دو کربوهیدرات هستند و از دو نوع قند تشکیل شده اند: گلوکز و فروکتوز که هر دو به سرعت توسط بدن تجزیه می شوند و می توانند باعث افزایش سطح قند خون شوند.

مصرف بیش از حد قندهای افزوده شده، از جمله عسل، می تواند خطرات دیگری برای سلامتی ایجاد کند. قندها با مشکلات سلامتی متعددی از جمله چاقی، فشار خون بالا، بیماری قلبی و مسائل شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر مرتبط هستند.

اما به نظر من، مزیت انتخاب عسل به عنوان شیرین کننده انتخابی شما این است که حاوی خواص سلامتی خاصی است که قندهای دیگر ندارند. دستورالعمل های USDA و HHS توصیه می کنند که کمتر از 10٪ از کل کالری روزانه خود را در قندهای افزوده مصرف کنید.

عسل دارای GI پایین تری نسبت به قند است، به این معنی که سطح قند خون را به سرعت بالا نمی برد. همچنین شیرین‌تر از شکر است، بنابراین ممکن است کمتر به آن نیاز داشته باشید، اما کالری آن در هر قاشق چای‌خوری کمی بیشتر است، بنابراین من همیشه مراقب اندازه‌های وعده‌های غذایی هستم.

طبق یک مطالعه در سال 2018، عسل می تواند حاوی مقادیر کمی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم، روی و ویتامین های C، B1، B2، B3، B5 و B6 باشد.

اخیراً، یک بررسی در سال 2021 نشان داد که وقتی عسل برای عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی تجویز می‌شود، علائم خاصی – از جمله دفعات سرفه و شدت سرفه در مقایسه با مراقبت‌های معمول بهبود یافته است.

استفاده از عسل همچنین می‌تواند به بهبود زخم‌ها، سوختگی‌ها و سایر بیماری‌های موضعی کمک کند.

عسل معمولی همان عسلی است که معمولاً در اکثر خواربارفروشی ها پیدا می کنید، گاهی اوقات در یک بطری خرس شکل. پاستوریزه شده است که باعث ماندگاری طولانی می شود و به جلوگیری از کریستال شدن کمک می کند.