آب انار طبیعی نوشیدنی اصلی فضانوردان می باشد

چندین محصول مراقبت از پوست حاوی انار به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده برای اثرات محافظتی قوی آن بر روی پوست هستند میوه انار سرشار از آنتی اکسیدان است و از سلول های پوست در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از اشعه UVB محافظت می کند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل محیطی از علل اصلی سرطان پوست هستند به ویژه اشعه UVB اثرات مخرب شدیدی دارد. اشعه UVB می تواند باعث آسیب DNA و خورشید، تحریک و التهاب شود.

همچنین مشخص شد که عصاره آب انار طبیعی از نشانگرهای پیری نوری ناشی از UVB محافظت می کند.

می تواند به درمان سرطان پوست کمک کند عصاره میوه انار نیز به صورت موضعی روی موش ها استفاده شد و نتایج نشان می دهد که می تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند. با این حال، مطالعات عمیق تر برای تایید یافته ها ضروری است.

آب انار علاوه بر مبارزه با سرطان پوست، ممکن است علائم پیری پوست از جمله چین و چروک و خطوط ریز را نیز به تاخیر بیندازد برخی مطالعات همچنین نشان می‌دهند که دانه‌های انار  می‌توانند ترمیم پوست را با ترویج بازسازی اپیدرم تسهیل کنند.

2. ترویج کاهش وزن و شواهد نشان می دهد که انار در موارد متعددی برای کاهش وزن استفاده شده است. این را می توان به فیبر موجود در میوه ها نسبت داد.

همچنین مطالعات نشان می دهد که انار و عصاره آن می تواند در کاهش چربی نقش داشته باشد. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری برای درک نقش آن در پیشگیری از چاقی مورد نیاز است.

در مطالعات روی موش ها، دانه ها و به ویژه عصاره برگ انار، باعث کاهش چربی می شوند. این می تواند یک گام مثبت به سمت کاهش وزن سالم باشد.

آب انار ممکن است عوارض بارداری را کاهش دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد که آبمیوه می تواند استرس اکسیداتیو را در جفت انسان کاهش دهد، که کلیدی برای نتیجه بارداری است و مطالعات بیشتری برای درک مکانیسم ضروری است.